>Kovanın payı

>
…Kova basitlik peşinde olan karmaşık bir burçtur.

Onu resimlerde ilerlemiş bir yaşta, iki şişeyi, sürahiyi ya da amforayı boşaltırken görürüz. Çok mu içmiştir? Tufanı mı haber vermektedir? Çok mürekkep yalamış olan Geleneğe bakılırsa yeniden dengeyi kurmaktadır. Hayatı ve ölümü ve adil bir şekilde evrene dağıtmaktadır. Kabul etmek gerekir ki oğlak billurlaştırma işinde ölçüyü kaçırmıştır. Kova bunları çözme işini üstüne alır.

Kova fazla yoğun şeylerden pek hoşlanmaz. Yerleşik düzen onu müthiş sıkar. Güçlü kişilikler kovayı üzer. O, kişilik sorunlarını bu kadar ön plana çıkarmaz. (Ağırlaşma meraklısı değildir, kova hava burcudur). Başkalarının kişilik sorunlarının öne çıkmasından rahatsız olması anlaşılır bir şeydir.

Daha geniş mekânları özler. Kendini insanlığın evrimine adamayı da düşünür. Evrensel kardeşlikten korkmaz, hatta kozmik kardeşlikten bile.

Ama bağımsızlığına dokunmamak gerekir. Ayrıca değişikliğe de ihtiyacı vardır. Evrensel değişimden korkmaz. İlerlemeden yanadır. Uranüs ona her çeşit bilimsel yenilik konusunda ilham verir –kolaylığa yönelik ufak tefek icatlar.

…Kova Mozart olmayı Beethoven olmaya tercih eder. Ne olursa olsun, şarkıcının sesini bastırmak için gürültülü davul çalacak bir tip değildir. Buna rağmen ara sıra ilginç bir ses çıkarmayı da ihmal etmez, çünkü dikkati üzerine çekmese de dikkat çekmeye bir itirazı yoktur.

Hoşa gitmek ister. İdare eder. Dinler. Her şeye yerli yerince önem verir. Ama canlılığı kovayı taşkınlıklara itebilir. Değişiklik ihtiyacı onu garip dönüşlere, mantıkdışı tutkulara yöneltebilir. Zaten tutkuların çoğu da mantıkdışı değil midir? Madde aleyhtarı yanı, kovaya sürekli maddi sorunlar çıkarır. Sık sık kaza geçirir.

Konformistlikten uzak, hatta bir acayip olan kova işi tiyatroya dökmez. Zaten olsa olsa seyirci olur. Dünya gösterisini, gala gecesinde tiyatro eleştirmeninin sanat doygunluğuyla izler.

Kova geleceği önemser. Devamlılık kavramı değişmiştir. Eksiksiz insanı düşler. Mutlu sondan yanadır. Kovanın ne kadar devrimci olabileceği bellidir. Zihin açıklığı ve ileri görüşlülüğü sıradan gerçekliklere tahammülsüzlüğüyle birleşince mükemmel bir sürrealist haline gelir.

…Kışın ortasında olduğumuzu söylememiştim. Kışın yılbaşından sonra da devam etmesine şaşarız. Kova biraz kar döker, sonra karı eritmek için biraz su döker. Su donar. Kova biraz antifriz döker. Denge tutkusu sonunda sellere yol açar. İpin ucu kaçar. Balıklar rahatlamaya başlar.

Terazinin Hüznü ve Diğer Burçlar
Jacques A. Bertrand

Advertisements

12 thoughts on “>Kovanın payı

  1. >:)ısrarla (daha doğrusu inatla) bekliyordum.. ama senin yazman ya da senin de bir şeyler eklemen fikri daha heyecanlı.. onu merak ediyorum asıl.. jack amcanın yorumlarıyla ilgili fikrimi ise akşama yazarım. önce bir yemek yiyeyim.. :)

  2. >Ben kovanin hem baglanmak hem de bagimsizlik arasindaki celiskisini bir turlu anlayabilmis degilim..Hem altin kafeste olmak hem de seyyah olmak gibi bir sey..Ve, yok, bence kolay doldurusa gelenler ve dahi mahallenin butun kizlarini kiskananlar kova degil. Valla degil. Cunku, bir kismi erkek oluyor –gercek erkek– ve kizlari hic kiskanmiyorlar ;)

  3. >Müzmin Bey,niye anlayamıyorsunuz kovanın bağlanmakla, bağlanmamak arasında bocalamasını?.. kova işte; adı üstünde.. doldur-boşalt sistemiyle çalışır. kendinden o kadar çok kaçar ki; başkalarını da peşinden sürükleyip üzmek/yormak istemez. ben erkek kovalar için yorum yapmıştım. hilâfsız böyledir bunlar. ve evet mahallenin bütün kızlarını kıskanırlar, hepsinin babası, abisi, olmadı kocası zanneder kendini bu kovalar. öyle bir kıskanma.. mahallenin kabadayısıdırlar. oralar onlardan sorulur. aynı zamanda çok asildirler, asla çirkefleşmezler (yükseleni akrep olanlardan bahsetmiyorum tabi :P). kötügündostu olurlar. ceplerindeki parayı paylaşmadan edemezler, fakir babası olur bu kovalar. en önemlisi herkesten daha akıllıdırlar ama anlaşılamazlar bir türlü. keşfedilmeyi beklerler. bir de büyümüş de küçülmüşdürler. :P çok iyidir kovalar. kötü insan çıkmaz bunlardan (yükseleninden salakça bir etki almıyorsa tabi).

  4. >su gibi desek.. ortada boş boş akarken kaplara girmek isterim. kaplara girince de bir an önce çıkmak isterim. ama başkalarını da peşimden sürükleyip yormak isterim açıkçası.mahallenin tüm kızlarının… yavuklusu diyebiliriz, ama o kadar güçlü değil. çirkefliği anlayamam zaten, nedir insanları buna iten. kötügün dostu evet, ama iyigün dostu de pek olamam. kötülük de çirkeflik gibi, nereden gelir? anlayamam.daha geniş mekanları özlerim. ama kimse anlamaz bunu. hiç anlaşılamam zaten. büyümüş de küçülmüşümdür. mutlu sondan yanayımdır. hatta bir acayipimdir. buyumdur ben, işte buyum.

  5. >aa Simon, sen de kovaydın evet. hemi de göbekten. heh işte Simon güzel bir örneğidir kovaların. sonra peşinden Halid gelir (ikinciliğe dayanamaz ama). :P kovaların altıncı mı desem, altmışaltıncı mı desem hisleri de çok kuvvetlidir. evet acayiptirler. severim.

  6. >halid,kovalarla ilgili yazmak zor benim için. en yakın arkadaşım kova. bütün sırlarımızı paylaşırız, birbirimiz hakkında herşeyi biliriz. cok yakınındaki biri hakkında konuşmak zor. (kova olduğu için mi bu özelliklere sahip, oğlak olsa farklı mı olurdu insan tartamıyor bu kadar yakından.)mösyö jack’in söylediği pek çok şeyi arkadaşımda gözlemledim evet. sık sık kaza geçirmesi, geleceği bazen fazla önemsemesi, yerleşik hayattan şikayet etmesi ama aslında yaptığı ufak haylazlıkların o yerleşik hayat sayesinde eglenceli olabildiğini bilmesi vs. bir de biraz bencil oluyor bu kovalar, (bilmem sen öyle misin? degilsin sanki..) yani herhangi bir şey kendi istedikleri, kendi kurguladıkları gibi olmadıgında hemen moralleri bozuluyor, huysuzluk ediyorlar. (ya da vazgeçiyorlar)son bir şey, candan da demiş ya, kıskanç olurlar diye, doğru bence. zodyağın günah keçisi akrepler için kıskanç derler, ama kovalar da hiç fena değiller bu konuda. yahu baktım da pek olumlu şeyler yazmamışım kovalar için, haksızlık etmeyeyim: çok iyidir kovalar, özü sözü bir derler ya, tam öyle. çok zekidirler, yazıyla araları iyidir. severim ben de kovaları..neolitik hanımyükseleni terazi tırsak akrep (son paragrafın “kovalara fazla mı giydirdim yaw? endisesiyle yazıldığı belli oluyor diy mi? :)

  7. >ekmekci kız, “burclar ve oyuncular” serisinden devam edeyim diyordum, baktım kovalar arasında james dean ve paul newman varmış. önce bir düşündüm hangisi diye, sonra dediğin gibi “kazanın hasını” çağıran james dean’ı sectim. candan, ben daha çok, kova kadınının özelliklerine aşinayım. erkekleri nasıl oluyor bilemiyorum ama kıskanç oluyor bu kova kadını kısmısı. müzmin bey, şahsen ben de pek anlamıyorum bu kovaların bağlanmak-bağlanmamak dilemmasını. (gerci candancım yazmıs ve arada akrepleri de harcamış ama olsun :P)simon,evet, “başkalarını peşine sürükleyip yormak istiyor” bu kovalar, bizzat şahidim. (bahsettiğim kova arkadaşımdan çok sayıda “sürüklenen yavuklu” hikayesi dinlemişliğim var :)

  8. >neocum bidenecik akrebim :)ben yükselen akrepten dem vurdum gozelim. yoksa öz burcu akrep anne ve babadan doğma bir koç olarak seni harcar mıyım hiç! yükselenin çok farklı etkileri oluyor. meselâ benim yükselenim yengeç olmasa, otuzumdan sonra içime kapanır kabuk bağlar mıydım sanıyorsun.. yükselen otuzlu yaşlardan sonra devreye giriyormuş (ne alâkaysa). ay burcu da çok möhüm kişinin. benimkisi balıkta. o yüzden dolunayda gözlerim sebepsiz dolar, kalbim ağrır, etrâfa sataşırım, menopoza girmiş hâtunlara dönüveririm. çok hessesleşiyorum çok! :P bak yaklaşıyor dolunay, gör sen bendeki duygusallığı/romantizmi şimdi. ah keşke öz burcum gibi onlar da koç olaydı. kimseyi iplemeseydim. kova kadınını da iyi tanırım. arkasında salya sümük bıraktığı çok kimse olmuştur ama dönüp bir kere bile bakmaz (biraz bana benzerler). öyle de domuz gibidirler (buralarda kova yok di mi kadın cinsinden? ay tırstım şimdi :P aslında çok da iyi anlaşırım ben kova kadınlarıyla)..erkeklerinin ise aradığı tek şey neredeyse zekâdır. yanında duyarlılığı gelişmiş bir kimesne olursa daha da iyidir. bir türlü tatmin olamazlar karşısındakinin zekâsından. sen çok iyi anlaşırsın kova erkeğiyle. akrep kadınından ölesiye hoşlanırlar. demedi deme! ;) o da olmadı ikizler burcu kadını ideâldir bunlar için. işâret sıfatıyla konuştuğum için kızmıyorsunuz di mi kovalar? :))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s