>bana iyi bir polisiye verin, dünyayı unutayım

>

murakami (kafka on the shore) fena gitmiyor ama “ruhumun uzun karanlık çay saatleri” (göndermeyi -google’madan- bulana dondurma ismarliycam) geçirdiği şu bedbaht ve bedbin günler için, pek de uygun bir secim degil sanırım. “içeri” bakmaktan kaçınayım derken karamsarlığın ortasına bırakıveriyor insanı. benim şöyle sıkı bir polisiye ihtiyacım var. çok kan revan, işkence olmiycak, ama agatha christie romanları kadar naif olmayacak (artık nasıl polisiyeler okuduysam, naif geliyo evet). tarihi olmasın, sıkıcı olma tehlikesi var, yerli de olmasın inandırıcılık büyük sorun (ukalaya da bak sen). klasiklerden olmasın cogu okundu (büyük uyku’dur vs).. şöyle yeni bi şey olsun, ya da eski de olsa benim bilmedigim ama kaptırıp ara vermeden okuyacağım sürükleyicilikte bir kitap olsun.
Advertisements

14 thoughts on “>bana iyi bir polisiye verin, dünyayı unutayım

  1. >Tabii ki Douglas Adams! :) Hmm, yeni kitap, yeni kitap, ne olabilir ki? Okumadiysaniz size Mary Doria Russell’in Serce’sini ve devami children of god’i tavsiye edebilirim, gerci pek polisiye sayilmazlar ama yine de suspend dozuyla idare edebilir bilim kurgu romanlaridir. Not: Gerci ici sizi yakar ama disaridan gorundugu kadariyla iyi gidiyorsunuz Neolitik hanimcigim, gun gectikce daha da gucleneceksiniz. Size kendi mantrami yaziyorum, ask ertesi dilimden dusurmedigim.Her ask bulundugu kalbin seklini alirToprak kokusu degince o ruyaya ask cozulur Geriye menekseler kalir, solmus menekselerYenilmis kavimlerin tarihi

  2. >ah ah, minette walters-heykeltraş (the sculpturess)desem? ya da ruth rendell’dan (barbra vine) onüçüncü yıl -brimstone wedding-? stephen king’in kara kule serisini okumuşmuydun? roland acayip iyi gelebilir bence.hem bence de iyi gidiyorsun neolitik hanımcığım. çok sevgiler.

  3. >Geçen hafta Radikal kitapda bahsi geçiyordu Neolitik Hanımcım, Karin Alvtegen’in İhanet adlı polisiye romanı Türkçe olarak yayımlanmış. Kendisi İsveçli ve çok önemli bir polisiye roman yazarıymış. Ben ilk defa duydum, sen biliyorsundur belki. Bir diğer polisiye yazarı da kitabı İngilterede 100 bin satış yapmış olan Sophie Hannah imiş, kitabının adı da Küçük Surat. umarım kitaplar iyi gelir. sevgiler çok…

  4. >Okuduklarını takip ediyorum da öyle bir kitap kurdu duruyorsun ki, “okumadığı kalmamıştır bu hanımın” diye düşünüp bi şey öneremiyorum. Zaten polisiye de sevdiğim ama kitapçıya gidince elimin nedense elimin pek uzanmadığı bi tür. Arkadaşlardan bulursam kaçırmıyorum ama.Sana Trevanian diyeceğim, Katya’nın Yazı özellikle ama okumuşssundur, ha?John Fawles’den Koleksiyoncu ve Yaratık.Adam Fawer’ın iki kitabı da (Olasılıksızlık ve Empati) peynir ekmek gibi satıyor şimdilerde. Ben okudum, gayet de hızlı ve iyi gitti. Polisiye diye tutturmazsan Stephen King’in Kara Kule serisini ben de tavsiye ederim. İki ayımı o yedi kitap sayesinde “Ohh bee, yapacak iyi bi şey buldum” diye geçirdim.Ursula K. Le Guin’in Yerdeniz’lerini ise uysa da uymasa da diyerek tavsiye deiyorum. Bir de Karanlığın Sol Eli’ni. Sevgiler,

  5. >Ah, bir de Hamdi Koç’tan İyi Dilekler Ülkesi var. Eee… Newyork Üçlemesi demiş miydim şeyden… Paul Auster.Okumadığın var mı allasen bunların içinde?:)

  6. >passive,biravo diyorum :) douglas adams’ları okumamış olsaydım onlar da iyi giderdi ruh halime. online dondurma ismarliyamiyorum ama dondurma tavsiyesi verebilirim en azından, şu ara istanbul’da misiniz bilmiyorum ama yolunuz tunel tarafına duserse, bir italyan dondurmacisi var, orada muzlu ve nutellalı çeşitlerinden deneyin mutlaka. serce’yi okudum, cok da begenmistim. devamı oldugunu bilmiyordum, not aldım hemen. mantraniz da çok güzelmiş, “yenilmiş kavimlerin tarihi…”… gülçin,ruth rendell’in bi baska kitabini okumustum, pek sarmamisti. senin onerdiklerini not aldim. sayenizde guzel bir okuma listem oldu. kara kule serisinin ilk cildini okumustum ama nedense ona da ısınamamıstım, bir şans daha vereyim bakayım, arzu da övgüyle söz etmiş o seriden. fena gitmiyor sanki evet, ara ara uzerine fazlaca dusunup karamsarlasıyorum ama geciyor sonra. sevgiler…pelin,ihanet’i kaydetmistim ben de. isvec polisiyelerini severim, martin beck karakterinin oldugu seriden okumustum birkac tane. küçük surat’ı duymamıstım, onu da ekledim listeme. sevgiler….arzu,bu aralar performansı epey düştü bu kitap kurdunun. saydıkların arasında okumadıklarım var tabii ki de :) stephen king kara kule, adam fawer’ler (olasılıksız’a başlar gibi oldum ama araya baska bi sey girdi. o da listemde). sevgiler.

  7. >merhaba neolitik hanım,size iki yazarlı bir polisiye önermek istiyorum. elbette iki yazarlı kitap fikri ilginç değil, ama yazarlardan biri, ünlü meksika’lı gerilla lideri marcos ve bu benim acayip ilgimi çekmişti. hani şu yüzünü kimseye göstermeyen, kar maskeli, pipolu, etkileyici subcomandante marcos. diğer yazar, meksikalı ünlü polisiye romancı paco ignacio taibo bilmem ne ( bunların isimleri niye hep zor olur ki)neolitik Hanım, lafı uzatmayım, gerçekten sürükleyici bir olay örgüsü var, ince zeka ürünü ve tarihi gerçeklerle harmanlanmış kurgusuyla merakla, bi çırpıda okuduğum bir kitap. iyi okumalar…

  8. >merhaba zeynep,duymamıstım bu kitabı hiç, iki yazarlı oluşu ilginç geldi. hemen ekledim listeme. cok tesekkurler….ekmekci kız,aldım postanı, cevap da yazdım :)… arzu,postal geldi evet :)

  9. >Neolitik Hanım,Yerli olmasin demişsiniz ama, ben yine de önereyim belki okumuş bile olabilirsiniz, Emrah SERBES, 2 kitabi var, “Her Temas Bir İz Bırakır” ve “Son Hafriyat”. 2’si de gayet akici ve sürükleyici.Umarım beğenirsiniz.

  10. >isimsiz selam,evet evet, emrah serbes’in ilk kitabını okudum, sevdim de ama cok karanlik, karamsar bittiydi. yine de ikinci kitabını merak etmiyor diyilim. onu da ekledim listeye. yaz bitmeden hepsini okursam bir “biravo”yu hak edicem sanırım :)cok tesekkurler.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s