çifte bayram :)

efenim, geçen bayram buradaydım hatırlarsanız, arkadaş ziyaretleri, bomboş istanbul’da gezmek vs iyiydi de annemlere gidemediğimden biraz burukluk oldu, hem onlarda hem bende. bu bayram kısmetse gidiyorum, birazdan ofisten çıkıp hacı bekir’e uğrayacağım, lokum, belki biraz da çikolata kaplı portakal kabuğu şekerlemesi alıcam. ( sevgili ekmekçi kız’ın erken doğumgünü hediyesi olarak aldığı çikolatalı portakalları yemeye doyamadım, takviye yapmak, biraz da bizimkilere götürmek istiyorum :) anneme yelek, babama ecevit modeli kışlık kasket, kardeşime de bir hırka aldım bayram hediyesi. hep sorarım bizimkilere, “burdan istediğiniz bi şey var mı” diye, hep aynı cevap, “bi şey istemeyiz, sağlığın kızım” ilk kez bu sefer babam, “bana ecevit kasketi alır mısın” deyince bi sevindim ben :) “alırım tabiy” dedim, “eminönü zırt pırt gittiğim yer, ne renk olsun, kaç numara vs.” derken siparişin bütün detaylarını kaydettim. geçen akşam da iş çıkışı dükkanlar kapanmadan gittim. tam istediği modeli buldum, normalde pazarlık edebilen biri değilim ama eminönü’nün öyle bi ruhu var ya, dedim “akşam pazarı, bi indirim yok mu?” yaşlıca bi beydi satıcı, “indirim var da öğrenciye var, siz öğrenci misiniz?” dedi gülerek. ben de “yok değilim, şansımı deniyorum sadece” dedim. açık sözlülüğümün hatırına sanırım, biraz indirimli verdi kasketi :)

neden çifte bayram? çünkü bu yıl doğum günüm bayrama denk geliyor ve çok uzun zamandır ilk kez eskişehir’de kutlayacağım. ofiste  işler yoğun, bayram iyi bir ara verme vesilesi olacak, ona da seviniyorum. size de sevdiklerinizle neşe içinde, çocukken bayramlarda duyduğumuza yakın sevinçler yaşatacak bir bayram diliyorum.

fotoğraf portakal ağacından…

geçen bayramlardan birinde abdülhak şinasi hisar’ın “çamlıca’daki eniştemiz” kitabından tadımlık bir bölüm yayınlamışım, bir bakın derim: https://neolitikhanim.wordpress.com/2008/12/07/neodan-bir-bayram-klasigi/

12 thoughts on “çifte bayram :)

  1. oh oh, negzel negzel :) demek ki bundan sonraki bütün hayatınız başram tadında geçecek demektir bu!

    kutlarım. çifter çifter kutlarım sevgili neo hanım.

  2. ;) Bayramda nöbetçiyim ben, ilk gün. Bayramlarda hep böyledir bizim işler, ilk gün olmasa bile diğer günlerde illaki çalışma olur. Normal memurlar gibi bayram tatili yok işte. Amaaan alıştım zaten, emekliliğimi hesaplatacağım yakında, ettiğim laklaka bak.

    Anlattığın durum ne kadar tanıdık, sevdiklerin rutinden farklı olarak bir şey isteyince pek bir sevindirik oluyor insan.

    Doğum günün kutlu olsun Neo, iyi bayramlar diliyorum.

    p.s.: Baklava fotosu ne güzelmiş yahu! Bakmalara doyamadım, ki düşün hamur işi tatlılara çok düşkün değilimdir;p

  3. hem bayram, hem doğumgünü, hem aileyi ziyaret. vay be, dünyanın en mutlu insanı şu anda siz olabilir misiniz? :)
    iyi bayramlar ve mutlu yıllar diliyorum.

  4. Portakal ve çikolata birlikteliğine bayılırım. Afiyet şeker olsun. Ne hoş bir doğumgünü hediyesi.
    Bayramını kutlar, yeni yaşında her şeyin gönlünce olmasını dilerim.

  5. metin bey,
    çok teşekkür ederim. Bayram tadında geçecek bir hayat hakikaten güzel olurdu :)
    ***
    justine,
    bayram da geldi geçti, internete ara ara iş maillerine bakmak için girdim sadece, eskişehir ve sonrasında sapanca güzel geçti, birazdan yazacağım bloga. Babam çok beğendi şapkasını :)
    Baklava fotoğrafı bence de çok güzel, bayılırım ev baklavasına. Gerçi ben kadayıf yedim bu bayram, o da güzeldi.
    ***
    şule,
    ne güzel şeyler dilemişsin :) inşallah dediğin gibi bir yıl olur.
    ***
    serpil,
    Teşekkür ederim kutlama için :)
    ***
    pericim,
    teşekkürler :) yazacağım birazdan eskişehir ve sapanca yazısı. Tchibo’ya ben de sık sık bakıyorum, mor bere iyi fikirmiş, sana da çok yakışmıştır.
    ***
    tolga,
    :) baklava fotoğrafı isabetli bi seçim olmuş anlaşılan. Ahmet ve sana teşekkürler. sevgiler.
    ***
    ekmekçi kız,
    Dileğin oldu bil :) yediğim tatlının haddi hesabı yoktu bayramda ve sonrasında :)
    ***
    zerka,
    gerçekten mutlu günler geçirdim. İyi ki gitmişim. Kutlama dilekleriniz için teşekkürler.
    ***
    ışın,
    Portakal +çikolata nefis oluyor gerçekten. Teşekkür ederim dileklerin için.

Leave a Reply

