2012’de en sevdiğim hastalık grip :)

 

“yeni yıla nasıl girersen bütün yıl öyle…” diyen klişenin gerçek olmamasını diliyorum, yeni yıla dair ilk dileğim bu :) zira feci halde hasta girdim. geçen hafta perşembe akşamı ofiste yeni yıl kutlaması vardı, nicedir görmediğimiz arkadaşlar geldi, kalabalık oldu, sigaralar yakıldı, camlar açıldı, kaldım mı ben kuranderde, üşüdüm mü, üşüdüm. yeni yıl akşamı da arkadaşıma gittim, orada da yeğenler ve annesi hastaydı, bende zaten hafiften bi üşüme, burun akması başladıydı,  nefis bir yemek, alman pastası tv, film derken geç yatıldı ve sabah kalktım ki olmuşum ben.

rahmetli anneannem bazı sabahlar kalkıp “heryerlerim ağrıyor, gece dayak yemiş gibiyim, sanki birileri etlerimi çiğnemiş, sopayla sırtıma sırtıma vurmuş” diye kriminal detaylı raporlar verirdi, ben de çocuk aklımla dalga geçerdim, heyhat, doğru söylüyomuş kadın :) aynısından bende oldu. heryerim dökülüyor, sırtım, belim, acayip ağrıyor, kafam derseniz içine gece bir arı kolonisi yerleşmiş tam kapasite uğulduyor, burnum komple bloke olmuş, imkanı yok nefes alamıyorum. güç bela eve döndüm, yılbaşı yemeklerinden nevaleleri de yüklendim ki iyi yapmışım, onlar sayesinde yemek derdi olmadan geçirdim en kötü iki günü. theraflu aldım, uyku veren bir ilaç kendisi, gündüz vakti bi yattım tam beş saat uyumuşum. bi çorba ısıtıp hadi yine uykuya.

pazartesi baktım ayağa kalkamıyorum, ateş yok allahtan ama üşüme geliyor ara ara, halsizlik çok fena. evde kaldım, yine bol uyku. bu hafta da yogun işler, daha iyiyim diyerekten salı ofise geldim, ofiste başka arkadaşlar da hastaydı, bu zaten yeni yıl sonrası olurmuş, urban dictionary’de geçiyor, yeni yıl gibi  sosyalleşilen ortamların sonrasında yaygın şekilde nezle, grip vs. oluyormuş insanlar. benimkinde, hiç hasta olmamakla övünerek kendime nazar değdirmenin de etkisi var diye düşünüyorum :)

c vitamini, burun damlası, bol kış çayı ile şimdi daha iyiyim. burnum hala tıkalı, herşey sunta, saman kıvamında, o yüzden turşu, acı gibi uç tatlar peşindeyim. bi de işte böyle önüme gelene bazen ikinci üçüncü baskı olmak üzere, nerelerim nasıl ağrımış, burnum nasıl tıkalı, hangi damla,çorba, vitamin muhabbeti yapıp bayıyorum, [bkz. bu yazı ] kırk yılın başı hastalanınca olur öyle diyollar ve bana katlanıyor arkadaşlarım sağolsunlar.

herkese yeni yılda başta sağlık, güzellik, neşe, bereket diliyorum. çok sosyalleşmeyin ve de bana bi şey olmaz demeyin, vitamin alın.

neolitik
the hasta çorbası tasta

10 thoughts on “2012’de en sevdiğim hastalık grip :)

  1. Neocuğum, iki sihirli kelime: zencefil çayı.

    Dayanabileceğin kadar taze zencefili rendeleyip bir miktar taze nane, kabuğu soyulmadan doğranmış limon ve karanfille bir taşım kaynatıyorsun. İstersen kakule de atıyorsun. İçebildiğin kadar içiyorsun. Ertesi güne hiçbir şeyin kalmıyor. Dün senin söylediklerinin hepsi başlamıştı bende, gecesinde bir çaydanlık zencefil çayı içtim, bugün sadece hafif bir halsizliğim kaldı.

    Çook çoook geçmiş olsun tekrardan.

  2. pa’cığım,

    normalman ben de zencefille toparlıyordum bünyeyi, baktım bi kırıklık, bi üşüme başladı, tam senin tarif ettiğin gibi, -nane olmuyor genelde, dayanıksız, hemen gidiyor buzdolabında- zencefil, karanfil, mutlaka limonla bi çay yapıp sabah zımba gibi kalkıyordum ama bu sefer müdahalede geç kaldım :) yoksa zencefil sihir etkisi yapıyor hakkaten.

    aman diyim sen de dikkat et, teşekkürler.

  3. Canım Neo, şu inanılmaz ağrıyan başımla, gülmemeye çalışarak güldüm yine de;) Cümle saçma mı oldu, olsun, çünkü biraz önce daha kötülerini Alkım’ın bloğunda yazdım. (beni affetmeli herkes, çooook hastayım) Yaşadığın her şeyi yaşadım, hâlâ da yaşıyorum, yeni yıla hasta girdim, bu gidişle hasta çıkacağım valla. Ben böyle bir grip görmedim, şu an nöbetçiyim ve başım çatlıyor, burnum tıkalı, gözler desen nanay. (nanay durumunu yaşayan bilir, mesela sen;p)
    Yarın eve gideyim bir, sağlıcakla tabii, Passive’in dediği şeyi de yapacağım. Yapmadığım, denemediğim şey kalmadı, eve bir kamera koysalar Oz Büyücüsü diye adım çıkar.
    Çok çok geçmiş olsun Neocuğum, nasıl olsa hepimiz hastayız, sarılıp, öpüyorum. Olan olmuş zaten.

    Passive, canım sana da geçmiş olsun, atlatmışsın ya hiç belli olmaz, dikkat et kendine.

  4. Hay Allah :) Ben de tembellik ediyorum, aslında yine yapıp içsem öyle yatsam iyice geçecek de… Kim kanepeden kalkıp da mutfağa gidecek şimdi :)

    Justine, muhakkak yap, gerçekten iyi geliyor. Acayip bi şiy zencefil, bünyeyi güçlendiriyor resmen. Ofiste çekmecemde de var, çayımın içinde kırt kırt doğradım bugün.

    Hepimize geçmiş olsun arkadaşlar. :)

  5. valla ben çok zor atlattım ama atlattım nihayet. hepinize geçmiş olsun. zencefil’in ismi bile iyileştirici bir güce sahiptir, onun da altını çizmiş olayım :)

  6. Hay Allah! Ben de işler yoğun da o nedenle sesin çıkmıyor sanıyordum.
    Geçmişler olsun!
    Madem yeni yıla nasıl girersen öyle gidiyormuş, bu durumda sen de yeni yılı sosyal kelebek olarak geçireceksin, demektir! ;)

  7. teşekkür ederim hafif abi. kış bitene kadar teyakkuzda kalalım, zencefili eksik etmeyelim :)

    ***
    ekmekçi kız,

    yaa, işler diyildi işte hasta oldum ben, ühü! teşekkür ederim. sosyal kelebek baharda olayım ben, kışın nerde hasta insan varsa onlarla karşılaşıyorum :)

  8. sevgili neo,
    çok geçmiş olsun. yeni yıla bu şekilde hasta giren o kadar çok arkadaşım var ki…bir de senin hikayeni okuyunca şaşırdım. bir salgın döneminde bu kez yırttım sanırım. yani umarım:)
    (yok yok tüm yıl öyle hasta geçmez merak etme. susan miller’e bak bakalım ne diyor:))

  9. Çok geçmiş olsun. Umarım daha iyisindir. Yok yok öyle hasta geçmeyecek 2012, eminim çok güzel bir yıl olacak. Ben de nadiren grip olmakla övünürüm, en son 4 yıl önce hastalanmıştım. Nazar değdirmeyeyim kendime, kış çayı, çorba falan yapayım gidip…

  10. sevgili alkım,

    çok teşekkür ederim. iyileştim gibi. c vitamini takviyesine devam ediyorum, bol bol zencefilli, ekinezyalı çay içmeye de. aman diyim, sen de dikkat et.

    susan miller’a baktım, egzotik bir adaya gidiyorsun diyor bu ay için :) hasta hasta egzotik ada da çekilmez ama gidicez mecburen :)

    ***

    teşekkür ederim ışın. bir hafta sonunda daha iyiyim, burnum hala tıkalı ama halsizlik filan kalmadı çok şükür. sen de kendine öyle deme, hasta oluyorum de, valla ben kendim ettim kendim buldum. bundan sonra yok öyle iddialı laflar :)

Leave a Reply

