sibirya’dan gelen soğuk

genelde “balkanlardan gelen soğuk hava dalgası” bu kış yerini “sibirya soğukları”na bıraktı. sibirya’yı rus romanlarından biliyoruz malum, galiba tolstoy’un diriliş romanında vardı, baş karakter türlü haksızlıklar sonucu sibirya’ya sürgüne gönderiliyordu. bugün haberlerde soğuk sibirya’dan geliyor’u görünce, ofiste hemen arkamdaki duvarda asılı haritadan (evet james bond filmlerindeki dünyayı ele geçirmek isteyen kötü adam gibi, arkamda harita var :) “sibirya nere, istanbul nere ?”diye baktım, e, epeyce bi uzak bize. gerçi haberdeki “sibirya” vurgusu belki de soğuk havanın derecesine bir göndermedir? üşendim de detayını okumadım, bugünlerde öyle, haberin başlığını görüyorum bana yetiyor.

evin ofise yakın olması böyle karlı havalarda bi telefon açıp “ben gelemiyorum, vasıta yok, kurtlar indi inecek” türü bahanelere imkan tanımıyor. halbusi emirgan’da oturduğum yıllarda, birkaç kere olmuştu, kar çoktu, otobüsler çalışmamıştı, işe gelememiştim. bu sabah kös kös tramvaya binip geldim, kabataş-karaköy arasında minik yeşillik alanlarda kar fotoğrafı çekmek için debelenen insanlar gördüm, oysa ben cool bi şekilde şişhane’ye inen merdivenlerin kenarındaki çiçeklerden birkaç kare aldım, biraz da ofis penceresinden, kar manzaları tamamdır.

ofiste pencere kenarına ekmek kırıntıları koydum, koca bir martı (bizim badem kadar vardı valla cüssesi, bkz. ilk fotoğraf) geldi, o daracık pervaza tüneyip yedi kırıntıları. canım, o da aç tabiy de, serçeler, kumrular naptı aceba?

bugün bir düğün yemeğine davetliyim, hava böyle olmasaydı, çok güzel planlarım vardı, tüllü şapka, topuklu ayakkabı, döpiyes vs ama heyhat, kalın botlar, kadife pantolona kaldık. gerçi hırkam güzel, turkuaz, küpe de taktım, bu havada bu kadar.

bu hafta böyle geçecek diyollar, sokaktakilere, kuşlara, kedilere, köpeklere göz kulak olun, sokakta evsiz görürseniz sıcak bir yere götürmeleri için belediyeye habere verebilirsiniz, biz geçen sene denedik, hızlı bi şekilde geldiler. (Tel: 0212 455 13 00). 

6 thoughts on “sibirya’dan gelen soğuk

  1. :) gülümseyerek okudum. teşekkür ederim, hiç yoktan, bolca verdiğin neşe için:) martı çok büyük ama çok güzel bir masal kahramanı gibi çıkmış. turkuaz hırka işi bitirmiştir, güzel olmuştur:)

    iyi eğlenceler.

  2. periciğim,

    evdeki modem bozuldu, yorumlara cevap vermekte geciktim. internetsiz iki gün geçirdim, bildiğin bağımlı olmuşum yahu :) ama bol bol örgü ördüm (çizgili atkı, az kaldı), dizi izledim (breaking bad), kitap okudum (yourcenar-rüya ve kader). şimdi eve yakın bir kahve dünyası var, oraya geldim dayanamayıp…
    hiç yoktan neşe vermek demişsin, her zaman yapamıyoruz bu neşe verme işini ama bazen oluyor hiç yoktan. “sebepsiz hüzünler” gibi.

    hırka fena olmadı, düğün yemeği çok güzeldi. damat romantik bir konuşma yaptı gelinle nasıl tanıştığını anlatan, biraz filmlerdeki gibiydi, “bir cesaret o akşam elini tuttum ve bir daha hiç bırakmadım” dedi :) umut vericiydi ne yalan söyleyeyim.

    öptüm seni.

    ***

    sevgili metin bey,

    bu kedi yuvası yapma linkini justine de göndermişti, tekrar tekrar koymakta fayda var, belki birileri heves edip yaparlar. çok teşekkürler.

  3. Günaydın Neo,

    Şu martıyı her gördüğümde gülüyorum. Twitterında da okudum, iki gün pencere önüne ekmek koydun diye dün camı tıklayıp haraca kesmiş ya sizi, aklıma geldikçe hoşuma gidiyor.

    Benim evin önünde de kumrular var. Bir ara hele, pencere önünü bostan yapacağım hevesiyle her tarafı saksıyla doldurduğum zamanlarda yuva yaparlar, yumurtlarlar, boy boy yavru çıkarırlar, sabahları karı-koca birbirlerine sırnaşmalarından uuuu uuuulamalarından uyutmazlardı. Onlar gider, bir sonraki seneye evlatları gelirdi, “Burası babamızın malı, benim çocukluğum bu muhitter geçti sevgilim” diyerek onlar da akşam sefalarımın arasına yuva kurarlardı. Banyoya yuva kurmaya kadar vardırmışlardı işi.

    Onlara aktardan kuş yemi alırdım, arada serçeler, kargalar da gelirdi. Bir ara nasıl olmuşsa, rapor mu yetiştirmem gerekiyordu neydi, bunların yemlerini tazelememişim, yem bitmiş. Dışarıdan daaaaan daaaaan diye sesler geliyor, birileri cama belli ki büyükçe bir şeyler atıyor. Noluyoruz diyerek mutfağa bir gittim ki, yem tasını boş gören kumrular, tam tasın kenarına hızla iniş yapıp tası deviriyor, tasın cama ve ferforje parmaklıklara çarpmasını sağlıyorlar. “Bu kap neden boş kadın!” diye hesap sormakla “Hancı, bana buğday ve dişi kumru getir!” diye emir vermek arası bir şey yaptıkları. Boynumu büktüm, “Peki abiciğim, unutmuşum, affedin” diyerek koydum yemlerini. Kafalarını yan döndürüp bakışlarıyla beni bir güzel tersledikten sonra yemeklerini yeyip gittiler.

  4. tünaydın pa :),

    martı çok komik gerçekten. aynı martı mı çok emin olamadık ama her gün geliyo bi tanesi cama, ekmek var mı diye. iri parçaları martılar yiyor, daha ufakları güvercinler, en minikleri de kumrular. kargalar da arada geliyor.

    kuşlar pek ilgimi çekmezdi eskiden, kuş gözlemcisi biriyle tanışmıştım bir toplantıda, onun anlattıklarından sonra epey bi heveslenmiştim ama ezeli üşengeçlik devreye girince, sadece ofis camına gelenleri gözlemler oldum :) ha bi de bbc nature watch var, baharda kuşların yuvalarına kamera koyuyorlar, başlayınca haber veriririm blogdan.

    çok komik anlatmışsın senin kumruları :) konuşmasalar da kediler, kuşlar, köpekler dertlerini anlatıyorlar ya, çok hoşuma gidiyor. badem mesela kaptaki suyu taze değilse, ısrarla miyavlayıp, “tembel şey, tazelesene suyumu” diye anlatır. gün içinde bi yaramazlık yaptıysa sen eve girer girmez hareketlerinden anlarsın, şımarır, koşar, saklanır :) düdük işte.

  5. merhaba zemin kattaki parmaklıklarımız içine kedilerin soğuktan korunması için dışarıdan kötü gözükmeyecek yuva modeli ararken yazınızı bulup okudum çok eğlenceli, yalnız belediye konusunda size katılmıyorum o gelen belediye görevlileri hayvanları sıcak bir yere değil, bilinmeze, ölüme gönderiyorlar bu yüzden belediyeleri aramamanızı rica ediyorum.

Leave a Reply

