5 yıl önce “yazayım” demiştim…


bir bilog doğum gününde daha birlikteyiz canlar. bundan beş yıl önce bloga başlarken biraz maymun iştahlı, biraz üşengeç tabiatımı da bildiğimden “inşallah uzun soluklu” olur diye temkinli, ürkek bir yazı yazmışım. korktuğum gibi olmadı sanki, bu aralar boşladım biraz ama hala hayatıma çok şey katan bir mahiyeti var neolitik hanım’ın…

öyle çok kişisel şeyler yazılmadı burada, kitaplar, filmler, seyahatler, yemek biraz belki, bolca badem, arada çiçeklerden haberler vs. blog vasıtasıyla tanıdığım bir arkadaşım, “özel hayatını yazmıyorsun, e öyle tipik, yemek tarifli ya da ruh halini anlatan biloglardan değil, seni niye okuyolar” demişti :) bilmem ki? beni niye okuyorsunuz? beşinci doğum günü şerefine duymak isterdim doğrusu…

bu aralar blog, yerini twitter’a kaptırdı. metin bey de sitem ediyor blogların ıssızlığına haklı olarak ama zamanın ruhuna daha çok uyan twitter sanki. şimdi ve burada, anın içinde, öncesiz sonrasız… ben seviyorum. ama blogumu da seviyorum. benim facebook hesabım olmadı hiç, oradaki yüz yüzelik, o kadınlar, erkekler, o fotoğrafların, hayatların iddiası irkiltti beni hep, bloglardaki bu perdeli hal güzel, persona’larımız var, hem biziz hem değiliz sanki… neolitik hanım, endişeli peri, PA, ekmekçi kız, elektra… ve sayamadıklarım… güzel bir topluluk olduk beş yılda, bir beş yıl daha olur mu bilmiyorum, bir dönüşümün şahitleri oldunuz siz de son zamanlarda yazdıklarımla, kendimi tanımladığım kelimeler değişti, henüz yenilerini buldum diyemiyorum ama değiştiklerini biliyorum. başka kitaplar, başka seyahatlerle yine yazarım gibi geliyor, we’ll see…

13 thoughts on “5 yıl önce “yazayım” demiştim…

  1. Öyle yorgunum ki…
    Yazını rüyada gibi okudum, gülümsedim yine;) Doğum günümde, iyi ki yazdın, iyi ki seni buldum, demiştin bana, aynı fikirdeyim; iyi ki seni tanıdım.

    Sevmenin bir nedeni yoktur, seversin, bir şey vardır onu arkana alıp, sırtını ona dayayıp seversin. Bilmezsin ama ne olduğunu. Biz sevgilimle o şey demiştik zamanında ona.

    Benim de face adresim olmadı hiç, seni anlıyorum. Blog başka bir alan, çok farklı, çok biricik. Burada yazdığın her yazı özeldir, ne yazarsan yaz, sen yazdığın sürece kişiseldir, böyle düşünüyorum ben. Gerisi ayrıntı; kimi roman anlatır, kimi yemek tarifi, kimi bir anıyı, benim takıldığım anlatan sestir.

    Senin sesini okumayı seviyorum, umarım hep yazarsın.
    Sevgiler.

  2. ne güzel ne hoş, beş yıl olsun elli yıl anacım. neolitik hanım’ın varlığından haberdar olmak bile bir güzellik, hoşluk, onur, şan, şeref vesaire :)
    hep böyle olsun, tw mivitır gibi mecraların gözü kör olsun, boyunları altında kalsın. yaşasın can çekişmekte olan blogistanımız, kahrolsun yeni sosyal mecralar!

  3. Neocuğum,
    Blogun iyi ki doğmuş, sen iyi ki yazmışsın, yazıyorsun. :))

    Neden seni okuyorum?
    Çünkü, senin yazdıkların ilgimi çekiyor, yazdıklarını okumayı seviyorum. Zaman zaman benim de ilgilendiğim şeylerden sözediyorsun, Japonlar, alışverişler filan, zaman zaman ilk kez duyuyorum bazı şeyleri senden.
    Merak uyandırıcı.
    İşte benim için anahtar sözcük bu galiba. :)

    Ayrıca seni de seviyorum, biliyorsun.

  4. hımmm, neden okuyorum seni diye düşündüm. şunlar geldi aklıma: eğlenceli bir kadınsın. bir sürü farklı şeyden bahsediyorsun. senin blogunda karşılaştığım sürprizleri seviyorum.kış mevsimi öncesi eminönüne gidip yünler aldığını anlattığın yazıların da okuduğun bir romandan bahsettiğin yazıların da keyifli oluyor. özellikle “bulıt bulıt” anlattığın gezi notlarına bayılıyorum bir de :)
    ve evet, ekmekcime katılıyorum, seni sen olarak da seviyorum :) ve bir de asıl adından daha çok neo diye seslenmeyi seviyorum sana…
    iyi ki varsın neocum :)

  5. ne çok şey paylaşıyoruz bloglarımızda düşününce. en kapalı yazanımız da, en açık yazanımız da. dalağımızı böbreğimizi bile koyuyoruz bence ortaya. iyi ki doğmuş neolitik hanım. daha çok 5 yıla.
    seni niye okuyorum: seni okumayı seviyorum. net! badem’i sevişini seviyorum. tarif vermesen de pişirdiklerini seviyorum. yediklerini- tatlı hariç, tatlı hariç- seviyorum:)) daha ne olsun.

  6. İyi ki yazayım demişsin, iyi ki geç de olsa keşfetmişim seni. Niye okuyorum peki ? Benzer bakış açıları belki hayata, benzer hisler. Kitaplara, Eminönü’ne, kedilere bakışın. Sergi, müze gezmelerin. İstiklal, tünel yürüyüşlerin. Turistlerle muhabbetlerin. Eskişehir maceraların. Mizah duygun. Yemekten çok sözetmesen de satır aralarında gördüğüm lezzet avcısı. Şule Gürbüz’ü sayende tanımam. Daha bir sürü küçük ayrıntı hayatımı zenginleştiren.
    Çok yakınındakilerin göremediklerini gören, hissedemediklerini hisseden, önemsemediklerini önemseyen insanları bloglar sayesinde tanımak bir nebze iyileştiriyor hayatı.
    Yazmaya devam etmeni diliyorum tüm kalbimle, kendini tanımladığın yeni kelimeleri çok merak ediyorum.
    Sevgiler,

  7. neo’nun dünyaya bakışını seviyorum, ne anlatırsa anlatsın, onda gördüğüm hayran olunası kişiliğini seviyorum. ona güveniyorum, beni hiç kuşkuya düşürmedi. yeryüzü de, blog alemi de neo ile daha güzel.

    neolitik hanım, iyi ki, iyi ki doğmuş!

  8. Nice yıllara Neo’cum! Bloglarımız sayesinde tanıştık seninle. Umarım uzun soluklu bir tanışıklık olur. Yazılarındaki esprili, neşeli, samimi dil beni etkilediği için seni okuyorum. Ayrıca hep akıllı akıllı, dolu dolu yazıyorsun. Çoğu kez vay bu da mı varmış dediğim şeyleri okuyorum senin blogunda. Hep yaz daha çok yaz e mi? Sevgiler..

  9. justineciğim,

    sevmenin nedeni yok bence de, ama onu güçlendiren şeyler var. önce seversin, sonra gerisi gelir. ibn hazm’ın güvercin gerdanlığı’nda aşkı tarif ederken diyordu, -tam hatırlayamayabilirim ama- “bir sebebe bağlı olarak duyulan sevgi o sebep ortadan kalktığında biter”…

    sevgilinle çok güzel tarif etmişsiniz, okudum linki verdiğin sayfayı. şiir de çok güzelmiş.

    çok hoşuma gitti, “senin sesini okumayı seviyorum” demen, ben de yazmayı umuyorum hep.

    sevgiler.

    ***

    PAcığım,

    ne tatlısın :) o senin güzelliğin derim ben de o zaman.

    ***

    metin bey,

    mahcup ettiniz beni yazdıklarınızla… sizin varlığınızdan haberdar olmak da benim için öyle. can çekişmesin bloglarımız, can sularını eksik etmeyelim (kendime de diyorum bunu), sık yazalım inşallah…

    ***

    ekmekçi kız,

    beni neden okuyorsunuz soruma aldığım cevaplar beni çok mutlu etti :) insan arada duymak istiyor böyle şeyler.

    ben de seni seviyorum.

    ***

    şuleciğim,

    sana bir bulıt bulıt sözüm olsun o zaman :) bu yakınlarda van ve muş seyahatleri ihtimali var, oraları öyle yazarım.

    neo ismini ben de çok benimsedim, bi de böyle çeşitleniyor, “neocan” filan diye daha da hoşuma gidiyor.

    ***

    elektracım,

    çok teşekkür ederim. doğru diyorsun aslında kapalı da yazsan sana dair çok şey anlatıyor seçtiğin kelimeler, anlatmayı seçtiğin şeyler.

    sana özel olarak tuzlu bi şeylerden de bahsetmeli yakın zamanda blogda :)

    ***

    ışın,

    blogların hayatı iyileştirdiğine dair cümlene yüzde yüz katılıyorum. benim için de öyle. sen geç keşfettin ama yorumlarınla zenginleştirdin burayı, yorumlar mühim bizim işte :)

    ben de devamını diliyorum blogun, öyle olması için gayret edeceğim.

    sevgiler.

    ***

    periciğim,

    yine beni şımartacak, gözlerimi dolduracak şeyler yazmışsın. zaten zırt pırt doluyor gözlerim bu ara… neolitik hanım’ın doğumuna tanıklık edenlerden birisin sen, hatta sebebisin, ilk senin blogunu okumaya başlamış ve ben de açsam ya bi tane demiştim. iyi ki yapmışım.

    ***

    gamlı baykuş,

    teşekkür ederim güzel sözlerin için. ben de öyle diliyorum, uzun soluklu olur inşallah tanışıklığımız.

    daha çok yazayım kısmına da katılıyorum, tembellik etmeyeyim :)

  10. blogun çok ilginç bir yanı var. insan ilk yazdıklarıyla son yazdıklarını kıyaslayınca bunu görüyor. aslında hepimiz ufak ufak değişiyoruz, yazılarımız farklılaşıyor. bu biraz kendimizin değişiminden, biraz da yorumlarla, blog arkadaşı olduklarımızla olan etkileşimimizden kaynaklanıyor. bence hoş bir değişim.

    benim blogunu öğrenmeme bir şekilde badem aracı olmuştu. bir arkadaşımın da badem isminde kedisi var ve müthiş derecede badem’e benziyor. o da yakınlık duyup üye olmuş sitene, bana da sözetti. ben de o gün bugündür okuyorum seni ve böyledir neo’yu tanımamın hikayesi;)

    okuyorum çünkü neo’nun samimiyetle -bu çok önemli işte- yazdıklarını merak ediyorum. onun “çarşı gezmelerini”, çiçeklerini, kitaplarını, hayatla hafiften dalgasını geçmesini ve elbette kedilerle yakınlığını seviyorum. nice güzel yıllara neocum! umarım daha uzun zaman yazarsın. tembellik yok:)

  11. neocum seni ilk okuduğum anı hatırlıyorum, ordan oraya linkler derken bir şekilde sitene ulaşmıştım, mutfaktaydım, yemek pişiriyordum, diktiğin çiçeklerin açmasından bahsediyordun, fotoğrafları da vardı saksıların, sonra başka yazıların derken içime bir neşe doldu, yemek pişiyordu işte, buharı uçuşuyordu mutfakta, güzel bir tatlı yapabilirdim, nasıl bir mucizeydi topraktan rengarenk çiçekler fışkırıyordu, insan yolculuklara çıkabilir, farklı ülkelere, masallara seyahat edebilirdi. İşte böyle duygular içindeydim seni ilk okuduğumda:) sonra benzer ilgi alanları, tatlı sevgisi, kitaplar, seyahatler, renkler derken bakmışım yeni yazı görmeyince huysuzlanır olmuşum:)
    çok güzel demişsin, katılıyorum, blogların can sularını eksik etmeyelim:)

  12. alkım,

    çok doğru söylüyorsun, ben de ilk yazdıklarıma bakıyorum da başka birinin sesi gibi geliyor bazıları :)

    kedilerin blogumun keşfinde çok önemli yeri var, uzun bir süre gizlemiştim bir blogum olduğunu ama koyduğum bir kedi fotoğrafıyla ankara’dan bir arkadaşım keşfetmişti, “sen neolitik hanım mısın?” diye :)

    teşekkür ederim dileklerin için. umarım öyle olur.

    ***

    zerka,

    ne güzel anlatmışsın beni nasıl bulduğunu :) sizi huysuzlandırmamak için elimden geleni yapacağımdır :) bu ara çok iş var, vakit ayıramıyorum ama telafi edeceğim.

Leave a Reply

