lalenin çağrısı

o kadar renk renk, çeşit çeşit lale fotoğrafı çeker, yapraklarını özenle kurutursan bir nevi dua haline gelir ve seni “lalenin anavatanı” olarak bilinen muş’a götürür. haftasonu muş’a gidiyorum bir toplantı için. birlikte gideceğimiz arkadaşlardan “muş’a özgü bir çiçek varmış, onu da görelim” diye duyunca araştırmacı-bilogçu kimliğimle hemen gugılladım: hem muş lalesi diye bir tür var, hem de ters lale denilen yalnız muş değil, van, hakkari, tunceli gibi şehirlerde de yetişen ayrı bir çiçek var. gerçi artık lale zamanı geçti ama olsun şehirde elbet izlerini buluruz.

epeydir klasik seyahat notları yazamıyordum, bildiğiniz neolitik hanım üslubuyla “bulıt bulıt”, muş notları pek yakında bu sayfalarda! :)

not: üstteki, ters lale, alttaki de muş kültür turizm müdürlüğü sitesinden muş lalesi fotoğrafı. muş lalesi ile ilgili kısa bir bilgi de şu linkte: 

http://www.muskulturturizm.gov.tr/belge/1-55840/mus-lalesi.html

2 thoughts on “lalenin çağrısı

  1. Ne tuhaf, Muş diye bir il var değil mi? Ben Muş’u bir tek; “burası muş’tur, yolu yokuştur…” dizelerinden bilirim;) Şimdi biraz baktım Neocuğum, kebapları çok güzelmiş, Şark lokantasına uğramadan dönmeyin demişler. Geç kaldım bunları yazmak için, sen şimdi oradasın ve bugün döneceksin ihtimal, ama olsun belki bir göz atarsın buraya. Lale fotoğraflarını (umarım kalmıştır) ve gezi yazılarını dört gözle bekliyorum. Güle güle gider ve dönersin umarım canım, sarılıyorum. İyi gezmeler olsun;)

  2. justinciğim,

    muş’tan döndüm, şark lokantasına değil de eywan’a gittik, çok güzeldi, bulıt bulıt yazımda anlatacağım bugün inşallah.

    lale kalmamış, ama başka güzellikler vardı, fotoğraflar da çektim.

    sen neler yapıyorsun buralarda aceba? :)

    ben de öptüm.

Leave a Reply

