venüs geçişini kaçırmayın, bi sonraki randevu çok uzak

twitter’ın faydaları işte, bir süredir, gazete, tv hak getire, tek haber kaynağım oldu sağolsun ve orada geçen gün takip ettiğim bir bilim sitesinin twit’iyle venüs geçişini öğrendim. “6 haziran 2012 venüs geçişi” yazınca bir sürü site çıktı karşıma, hatta geçişin saatini dünyanın neresinde olduğunuza göre haber veren bir android uygulaması bile indirdim (hi-tech neo :) çarşamba sabahı güneşin doğuşuyla birlikte venüs’ü minik siyah bir nokta olarak güneşin önünden geçişini görebileceğiz.

tübitak’ın bilim-çocuk dergisinde “öyle çok görkemli bir gök olayı değil, onu ilginç kılan çok sık gerçekleşmemesi” demiş ama haksızlık etmiş, bir gezegenin güneşin önünden geçişini görebilmek az şey mi kuzum? üstelik venüs bu, büyüklüğü dünyaya en yakın gezegen olduğundan “dünyanın ikizi” denilen, dünyaya mesafe olarak da en yakın gezegen.

venüs geçişleri çok uzun periyodlarla gerçekleşiyor, bundan sonraki tam 105 yıl sonra, biz burada olmayacağız, hem hüzünlü hem de rahatlatıcı geliyor bu bilgi bana… gündemdeki bir sürü abuk subuk şey, havanda su dövmeler, hayatlarımızdaki küçük/büyük tasalar vs hiçbiri olmayacak. venüs bana güzel :)

venüs geçişini çarşamba sabahı güneşin doğumundan itibaren türkiye’den de izlemek mümkün olacak. güneşin doğumundan sabah 7.45’e kadar venüs’ün minik siyah bir nokta olarak güneşin önünde yol alışını görebileceğiz. tabiy, özel bir gözlükle bakmak gerekiyor. güneşe çıplak gözle bir an bile bakmamak lazım, özel gözlükle de birkaç saniyeden fazla bakmayın sakın!

pekiy neo can, bu gözlüğü nereden bulacağız derseniz, tübitak’ın bilim-çocuk dergisi mayıs sayısında var. mayıs sayısı kalmamıştır diye endişe etmeyin, zaten ayın 15’inden 15’ine çıkıyormuş, mayıs sayısı halen piyasada. ben “ama bu mayıs” diye hafiften bir arıza çıkardım da bayide, sonradan çözdüm meseleyi :)

105 yılda bir gerçekleşen bir hadiseye şahitlik etmek nasip olmuş, kaçırmayalım derim.

neolitik
the gezegen geçişleri erken uyarı memuru :)

2 thoughts on “venüs geçişini kaçırmayın, bi sonraki randevu çok uzak

  1. Teşekkürler!;)

    Sen harikasın Neocuğum, hem göklerden hem de yerden haber veriyorsun bizlere, az iş mi bu?;p Ben İzmir’e döndüm ve verdiğin habere bayıldım, uykuya yenik düşmezsem bakayım bakalım, Venüs denilen şey neymiş ne değilmiş (bu da meraklı Justine oluyor;p), siyah nokta filan fark etmez, önemli olan dünya gözüyle gezegen görmek.
    Hmmm, keşke benim bir türlü ayarını yaptıramadığım teleskopla bakılabilseydi, ne hoş olurdu.
    Neyse, Venüs bana da güzel olsun efendim, gerisi boş laf;)
    Sevgiler ve selamlar, sarılıyorum sana.

  2. bakabildin m, venüs’e justinciğim? biz yavuz sultan selim camii avlusundan izledik, çok güzeldi, hem güneşin doğuşu hem de o minnacık görünen venüs… bulunduğumuz yerden manzara süperdi, venüslü venüssüz gidip gündoğumunu izlemek lazım. galata kulesi, topkapı sarayı, ayasofya ve haliç.

    benden de sevgiler, selamlar… kucaklıyorum.

Leave a Reply

