neo’ya çeşit olsun

efenim bilogda arayı fazla açmadan bir “bulıt bulıt”  iyi gider dedim. buyrunuz:

– “sıcak neyse de nem fena, nem!” diye lafa girip hem kendimi hem sizleri sinir edebilir miyim :) geçen twitter’da gördüm, “kışa kış, yaza yaz demiycen” diye bir atasözü varmış, pek isabetli doğrusu da, insan kendini tutamıyor. sabahları uyanmak mesele değil de yataktan  kalkma enerjisini nem tümüyle alıyo mu noluyosa, bir türlü kendime gelemiyorum. badem’in “uyan hadi tembel! bana taze mama, su ver” dürtmeleri de olmasa hiç kalkamıycam. o da sıcaklardan muzdarip, evin en serin köşesi olarak çalışma masasının altını belledi, ortalıkta gözükmüyorsa kesin oraya devrilmiş uyuyor. ofis kedisi malüs ise daha çok dolap ve masa üstlerinde takılıyor, e o daha genç tabiy, ordan oraya zıplıyo filan.

– iftar için dışarıda buluşuyoruz bazen arkadaşlarla. ramazan menülü yerleri sevmiyorum pek, o içinde bi kuş sütünün eksik olduğu menüler gözümü korkutuyor!  o kadar çok şeyi yiyemiyorum bi kere ziyan, bir de kendi seçimim olmayan şeyler doluyor masaya… bi çorba, kahvaltılık şeyler, bir sebze yemeği ve de tatlı olsa yetecek bana (dünyayı yedin be neo!) ve muhakkak çay. geçen arkaaşlarla böyle fiks ramazan menüsü olmayan, ama iftariyelik servisi yapan bi yere gittik.  son zamanlarda adı sık duyulan bir yer, ünlü bir şefi var, doğal malzemeler vs.  uzatmayayım, servis yavaş ama yimekler lezzetliydi (iftariyeliğin içindeki soğuk çorba shot bardağında gelmese iyiydi o_O). bilhassa mücveri tavsiye ediyorum ve de lavantalı dondurmayı.  ferah, hafif bir lezzet… yeşilçaylı profiterolden sonra lavantalı dondurmayı da denedim, mesudum :) şimdi hedefim avokadolu ramazan pidesi :P

– iftar için soğuk karpuz hayalim baki olmak üzere, soğuk meşrubat (meşrubat mı, peh! iyice yaşlandım, babam kullanır bu kelimeyi.) ne içebilirim diye arayış içindeyim. üşenmesem PA’cığımın tarifini gönderdiği buzlu çaydan yapacağım ama henüz fırsat olmadı. geçen markette armut aromalı malt içeceği keşfettim, artık piyasada bulamadığım feyruz’a benziyodu, beğendim. bi de karpuz aromalı buzlu çay aldım ama onun tadına bakamadım henüz. soğuk meşrubat önerilerine açığım.

– sıcaktı, oruçtu derken okuma faaliyetleri biraz yavaşladı haliyle. elim hep ince kitaplara gidiyor, en son adını ve kapağını beğendiğim “bangır bangır ferdi çalıyor evde”yi okudum. hüzünlüydü, yer yer komikti de, -kara mizahın hastasıyız. kitapta daha çok çocukluğa dair öyküleri beğendim. kahramanı yetişkinler olan öyküler pek olmamış sanki, bir kadının ağzından yazılan kanser öyküsü mesela, o ses bir kadına aitmiş gibi gelmedi bana.

– önümüzün sonbahar oluşu sizi de mutlu ediyor mu? günışığının açısı değişecek, serin rüzgarlar esecek, gökyüzünün mavisi keskinleşecek… hırkalar, çoraplar çıkacak, şallar üşüyen boyunlara sarılacak. ne güzel…

neo
the iflah olmaz iyimser

not: yazıda bahsi geçen, lokanta maya, karaköy’de.

14 thoughts on “neo’ya çeşit olsun

  1. Sonbahar gelecek diye çok seviniyorum ben de, aklıma sonbaharda senin mutlaka Eminönü’ne gitmen geldi şimdi, sakın unutma gitmeyi, ben yine hatırlatırım bi ara :)
    D&R yine Can yayınları indirimi yapmış, gördün mü, 5 tl, fena değil kitaplar da, seçmek için tüm dizilenleri karıştırmak gerekiyor ama, çok eğlenceli :))
    Sıcak sıcak sevgilerimle :)

  2. – Oooo sen buna iyimserlik mi diyorsun, ben 15 Ağustos’ta biter bu yaz diyorum :) Hatta accuweather’da 10 Ağustostan sonrasını 30 derecenin altında gösteriyor, bakıp duruyorum oraya. Ne kadar doğru bilemem tabiii işte umut dünyası :)

    – Lokanta Maya hep merak ettiğim, ne zamandır gidemediğim bir yer. Genelde olumlu şeyler duyuyorum, senden de olumlu not almış gibi, ee artık gitmek farz oldu.

    – Lavantalı dondurmayı Caddebostan’da dondurmaccı isimli favori dondurmacımda tanıdım, çok sevdim. Sanırım karşıda çeşitli yerlerde de şubeleri var. Başta garip gelmişti lavanta yeme fikri ama bütün sütlü tatlılara çok yakışıyor. Hatta eve de lavanta aldım muhallebiye, sütlaca koyarım diye.

    – Meşrubat tavsiyesi yapamıyorum, yazın bence en iyisi limonata, yaz demek limonata demek :)

    Bulıtlı cevabı daha fazla uzatmayayım, ramazanın güzel geçmesine sevindim, sevgiler…

  3. Neocan,

    Bugun uzun sureden beri ilk defa gazpacho yaptim. Serin serin fena olmadi, hem yapimi da kolay, tum malzemeyi blenderla bzzztlatiyorsun. Uzun sureden beri yapmayinca tarifini unutmusum, seninle daha once konusmustuk gazpacho meselesini diye aklimda kalmis, konusmusuz ama tariften bahsetmemisiz, Jamie Oliver’i `aksanina kurban olurum ben senin` diye izleye izleye yine uydurukladim bir seyler. Aksamdan beri de gidip gelip iciyorum. :D

    Bak bi de gordugumden beri aklimda sunu yapmak var: http://tastykitchen.com/blog/2012/06/watermelon-spritzers/ sen de hoslanirsin diye dusundum.

    Bir kissever olarak yazdan hic bahsetmeyeyim, o yokmus gibi davranmaya calisiyorum, belki kuser gider :P Kisi ve cesit cesit sicacik corbalar yapmayi, battaniyeme sarilmayi ozledim diyeyim, yetsin. :)

  4. neocum,
    kitaba hala talibim. önümüzdeki hafta alırım artık, hem bu arada “david martin” de bitmiş olur. evet fowles kitabı ama ne bileyim eskiden aldığım tadı alamıyorum sanki. var bi tuhaflık, çeviriden mi acep?
    bu aralar kek-turta denemeleri yapıyorum, bizim başlıklar da pek uymuş birbirine:) veresin bi sipariş iftar için sahur için, pazartesi kapında bil…
    haydin sevgiler.

  5. şuleciğim,

    benim maksadım da oydu efenim, sizi gülümsetmek :) görüyosun şu sıcak ve nem ortamı bile hayallerimi alamıyor elimden.

    ***

    serpil,

    sonbaharda eminönü seferine çıkarım illa ki, yine bitmeyecek bir battaniye projesi için renk renk yünler alırım filan :)

    d&r’a yolum düşmüyor bu ara, bir bakayım. kitap karıştırmak gibisi var mı? :)

    sevgiler.

    ***

    ışın,

    sen benden de iyimser çıktın, güzel bu :) bence de 15 ağustosta biter bu yaz meselesi, sonra gelsin hırkalar, çoraplar :)

    bir dene bakalım maya’yı, biraz pahallıca bi yer, illa ki rezervasyon gerekiyor, aklında olsun. bi de earl grey’li dondurma vardı denemediğimiz, ona da bakılabilir.

    limonata benim de favorim, bu akşam yapayım hatta, naneli filan.

    bulıt’lı cevapları seviyorum :)

    sevgiler.

    ***

    pacığım,

    jamie oliver da uydurukluyo gibi görünüyo zaten, ben de seviyorum kendisini (bize aksan olsun :P). gazpacho da iyi fikirmiş, onu da haftasonu yaparım belki. karpuzlu tarif de güzel ve kolay görünüyor (tembel neo)

    yazdan, sıcaktan bahsetmeme taktiği bence de en doğrusu lakin tutamadım kendimi işte. yaza yaz demicen :)

    ***

    toti hanım,

    sizi buralarda görmek ne saadet :) kitap sizindir efenim, masanızda bilin.

    fowles’u merak ediyordum ama sen böyle deyince soğudum biraz, zaten çok kalın, bana ince kitaplarla gelin :)

    valla canım limonlu bi şeyler istiyor çok, şöyle mis kokulu, hafif… şefin eli tutulmaz, muffin mi olur, bildiğin kek mi olur, takdir sizin.

    sevgi, selam.

  6. I ıh, ben daha tatile çıkmadan sonbahar gelemez, gelmemeli!;p

    -Sıcaklardan benim de gözüm hep içecekleri görüyor, armutlu, kahveli soda, çeşit çeşit gazozlar, her şeyi deniyorum. Soğuk olsun yeter, denemek için ilk kriter bu.
    -Yeşil çaylı profiterolü hâlâ deneyemedim Neocuğum, sinir oldum bak şimdi kendime. Hadi yiyelim diyorum her İstanbul’a gittiğimde, ama ne oluyor bilmem kendimi çikolatalı, bildiğimiz profiterolü yerken buluyorum. Laf aramızda klasik profiterolü çok çok severim, özellikle özsüt’ün yaptığını)
    – Lavantalı dondurma!, adı bile heyecanlanmama yetiyor, çok güzel bir şey olmalı. Ben lavanta kokusuna hastayım ve bir de dondurması mı çıkmış onun, yerken mis gibi lavanta kokacak demek, müthiş. Hemen, hemen denemeliyim. Nerede bulurum ki, burada var mıdır acaba? Bir araştırma yapmalı.
    – İlk defa evde buzlu çay yaptım Neocuğum, Passive ve Zerka’nın tarifleri ile karıştırıp denedim bir şey, ve fena da olmadı hani.
    -Çay ve güzel bir kahvaltı sofrası her şeye yeter, fazlası fazlalık;p (ne slogan ama;))

    Çok sarılıp, öpüyorum, sevgiler.

    • Justincim, ben de soguk olsun kaktus suyu bile icerim modundayim :) yerel gazozlar, kahveler, caylar. Bi arkadasla iftarda serbet muhabbeti yaptik, aktarda satilan kuru gullerle serbet yapmis, guzel oldu, diyo

      Degisik tatlar olsun bize, bi bak bakalim izmirde var mi lavantali dondurma, olmadi buraya geldiginde denersin.

      Tatile ne zaman gidiyorsun, yaz gecti geciyor bak :p

      Sevgiler

  7. sevgili neo,

    lavantalı dondurmayı ben de geçenlerde caddebostan’daki dondurmacci’de yedim. olağanüstü, her yerde o kadar güzel olur mu bilmiyorum ama insanın aklını başından alan bir tad…

    diğer yanda benim yaz için favori yiyeceklerimden birisi yarma ile yapılan soğuk çorbadır. yarma ve isteğe bağlı olarak az miktarda nohut, fasulye haşlanır. yoğurtla karıştırılır ve bir tür ayran yapılır. buzdolabında tutulup soğuk soğuk yenir. ben içine doğranmış taze naneyle de çok seviyorum. sanki bu nemli ve sıcak oruç günleri için de ideal bir yiyecek.

    sevgilerimle,

    • Sevgili zelda, soguk corba benim de favorim, tunelde helvetia’da yapiyorlar, usenirsem yapmaya ordan aliyorum iftar icin.

      Karsisi yeme-icme acisindan daha zengin sanki? Daha sık gecmeliyim.

      Sevgiler

  8. jamie’nin aksanı bi yana ben hafif pelteğine vurgunum.. buzlu çay muhabbetini PA ile yaparken kalan çaydan mı yapıyorsun gibi gafilane bir sual ettiydim bir hışımla TAZE DEMLiYORUM diye bir çıkışı vardı ki evlere şenlik :))) ice tea kutsaldır :)))

  9. eheh, unutmuşum ben bu olayı. :)) o zamanlar çiçeği burnunda, idealist, tavizsiz ve ateşli bi buzlu çay neferiydim, şimdi tohuma kaçtım, “beklemiş, bayat çaydan yaptığında yoğun kekremsi bi tadı oluyo, pekala öyle de güzel oluyo,” diyerek kendimi kandırabiliyorum, hiç de gocunmuyorum. fekat bittabiyki ice tea kutsaldır. teksaslılar’dan çıkmış işe yarar tek şey, nasıl olmasın? :P

    • Pacigim, ice tea’nin teksastan ciktigini bilmiyor idim, iyi bulmuslar. Bi deneyemedim senin şu tarifi, iftar sonrasi hep bi telasla geciyor. Bi buzlu cayi becerip yapamadim, bi de serbete sulaniyorum, peh! :)

Leave a Reply

